netwerk van merkleiders

Grote stappen voor NMO in 2023

pablo-garcia-saldana-jtyIeXi1Goc-unsplash

Het afgelopen jaar betekende een opvallende vooruitgang voor het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Op 28 augustus werd de eerste fase van het nieuwe Kijkonderzoek gelanceerd, een cruciale stap richting vernieuwing en cross-mediale inzichten. Het NMO kreeg niet alleen een nieuw Kijkonderzoek, maar ook een nieuw bestuur met afzonderlijke Kamers voor verschillende media-onderzoeken. Lees meer over de verschillende ontwikkelingen van afgelopen jaar die werden gerealiseerd dankzij veel bvA-leden.

Nieuwe Kijkonderzoek live!

op 28 augustus de eerste fase van het nieuwe kijkonderzoek gelanceerd. Hiermee is weer een belangrijke stap gezet op de roadmap richting vernieuwing en uiteindelijk cross-mediale inzichten.

Het nieuwe NMO Kijkonderzoek zorgt op verschillende onderdelen vernieuwing en verbetering. De technologie van de nieuwe kijkmeter, de People Meter 7, stelt ons in staat fijnmaziger en nauwkeurig te meten.

Lees hier het volledige artikel over het nieuwe Kijkonderzoek.

Op 31 augustus organiseerden wij een een webinar waarin we o.a. onze leden volledig konden bijpraten over het nieuwe Kijkonderzoek. Dat webinar kun je hier terugkijken.

NMO Kamers

Doordat het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek NMO (Nationaal Media Onderzoek)  steeds meer vorm kreeg, betekende dat dat er ook een nieuw bestuur kwam. Dat bestuur bestaat uit een overkoepelend Algemeen Bestuur en aparte Kamers voor de kijk-, luister-, lees- en onlineonderzoeken. In al die besturen gaan de media-experts van verschillende bvA-leden de belangen van adverteerders behartigen. 

Op 9 oktober kwamen zij voor de eerste keer elkaar. Sonja Vroling (KPN), Caroline van der Knijff (Procter & Gamble), Judith Wierenga (Nederlandse Loterij Organisatie), Joris Steenvoorden (Odido) en Koen Coopmans (Nationale Postcode Loterij) worden de bvA-vertegenwoordigers in de Kamers; Harry Dekker (Unilever) en Mariëlle Slenders (AS Watson) nemen plaats in het Bestuur. Deze groep gaat eraan bijdragen dat de bereiksonderzoeken onafhankelijk, representatief, actueel en innovatief zijn en blijven. Onmisbaar voor effectieve media-inzet van alle adverteerders van Nederland! Wij vroegen hen o.a. waarom zij hierbij betrokken zijn. Lees hier het eerste interview uit de reeks én leer je ‘ambassadeur bij NMO’ beter kennen. 

Lees hieronder de andere artikelen die dit jaar online kwamen over NMO:

share