Over BVA

BVA is dé vertegenwoordiger van adverteerders en heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van leden.

BVA is de enige officiële vertegenwoordiging van Nederlandse adverteerders. De rol van BVA bestaat uit drie kerntaken:

  • BVA bevordert en bewaakt de vrijheid om verantwoord te communiceren over merken en producten, waarbij zelfregulering het uitgangspunt is
  • BVA vergroot de communicatie effectiviteit van haar leden door het bieden van concrete voordelen, waaronder (contract)advies, gecontroleerde bereikscijfers en onafhankelijke vakinformatie
  • BVA brengt leden samen voor het uitwisselen van kennis en inzichten

Doelen BVA

  1. BVA komt op voor de belangen van de leden, maar verliest daarin ook de maatschappelijke belangen niet uit het oog.
  2. BVA is een (pro-)actieve, geëngageerde en innovatieve speler in de discussies rondom verantwoorde commerciële communicatie
  3. BVA staat voor transparantie in het communicatievak: ondubbelzinnige bereikscijfers, heldere contractmodellen en rechtvaardige honoreringssystemen
  4. BVA is en wordt gezien als het expertise centrum voor haar leden en andere stakeholders voor vragen betreffende commerciële communicatie
  5. Via de BVA kunnen leden toegang krijgen tot een innovatief netwerk van bedrijven en onderzoeksinstellingen

Kernwaarden

  1. Betrouwbaar
  2. Betrokken
  3. Resultaatgericht
  4. Toonaangevend

Statuten

Wil je meer weten over onze voorwaarden of statuten? Kijk dan op onze pagina Publicaties.

BVA staf

BVA bestuur

Organisatie