netwerk van merkleiders

Virtual Industry Meetup: Transparante Influencer Marketing

Locatie

2020-12-08T15:30:00
2020-12-08T17:00:00

Webinar

Webinar via Microsoft Teams

Deze bijeenkomst heeft al plaatsgevonden, je kunt de gebundelde presentaties dowloaden via de button onder deze tekst

Virtual Industry Meetup transparante Influencer Marketing - Een niet te missen webinar voor alle marketeers die Influencer Marketing als marketing instrument (willen) inzetten

Recent is de wijziging in de Nederlandse Mediawet, die ook regels geeft voor videosharing platforms, in werking getreden. Zoals je  wellicht hebt begrepen, is het (nog) niet volledig duidelijk wat de nieuwe regels betekenen voor influencer marketing en wat wel en niet mag. Wél duidelijk is dat de bestaande regels voor Influencer Marketing (van de Reclame Code Social Media) gewoon van kracht blijven.

Een goed moment om de kennis van die regels weer eens goed op te frissen! Hoe vermelden je influencers bijvoorbeeld op Instagram op de juiste manier dat ze een product gratis hebben gekregen? Wie is er verantwoordelijk wanneer dat niet (goed) gebeurt? En hoe leg je de afspraken daarover vast?

BvA, DDMA en Stichting Reclame Code (SRC) organiseren daarom samen op 8 december een Industry Meetup Influencer Marketing. In een praktische online sessie laten we zien welke regels er al zijn en hoe influencers transparant kunnen zijn over commerciële samenwerkingen, inclusief praktijkcases. Ook komt aan bod wat de nieuwe regels behelzen en hoe je zo goed mogelijk kunt omgaan met de onzekerheden die er voorlopig nog zijn.

Het is belangrijk dat alle partijen goed op de hoogte zijn van hoe je reclame herkenbaar maakt op social media platforms. Dus attendeer vooral je bureau(s) en influencers met wie je werkt op deze meetup. Je kunt hen ook aanmelden (o.v.v. naam, functie, email, bedrijf) via info@bva.nl.

Zie ook nieuwsartikel: Nieuwe Mediawet van kracht, wat betekent dit voor influencer marketing?

PROGRAMMA

15:30 – 15:40    Welkom en korte introductie (door Kirsten van Kleeff/SRC) (5 min. wsl genoeg, maar omdat niet iedereen stipt om half inbelt, paar minuten speling voor als we iets later beginnen)

15:40 – 16:15    Wat zijn de regels? Uitleg aan de hand van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing en uitspraken van de Reclame Code Commissie, met aandacht voor de mogelijke gevolgen van de nieuwe Mediawet (door Naomi van der Louw/DDMA en Fiona Vening/SRC)

16:15 – 16:30    Praktijkcase: The Catfluencers Campaign (door Kirsten van der Sluijs, Group Brand Manager Cat Portfolio, Nestlé Purina Nederland)

16:30 – 16:40    Praktijkcase: Welke rol kan een MCN spelen? (door Lydia Fleuren, Strateeg Talpa Social)

16:40 – 16:50    Praktijkcase: Visie vanuit een influencer (door Jaimi)

16:50 – 17:00    Wrap-up en afsluiting

 

Download de presentaties van Industry Meetup transparante influencer marketing

Gebundelde presentaties Industry Meetup transparante influencer marketing (8-12-20)