Dossier Publieke Omroep
bvA ziet geen enkel voordeel in de plannen van het kabinet om reclame bij de publieke omroep op tv deels en online volledig af te schaffen. Er wordt geen probleem mee opgelost en uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers.
Merken kunnen specifieke doelgroepen -zoals ouderen- niet meer goed bereiken, TV wordt onbetaalbaar voor kleinere organisaties en start ups en miljoenen euro’s lekken weg naar buitenlandse tech partijen. NPO loopt zo’n 70 miljoen aan inkomsten mis en meer dan de helft van de kijkers is niet bereid hier meer belasting voor te betalen.
Luister hier de reactie en uitgebreide toelichting van bvA directeur Henriette van Swinderen in een interview met Radio 1.
Naast het interview op Radio1 hebben de volgende media aandacht besteed aan het onderwerp en konden we ons standpunt toelichten:
- AD, 5 juni
- NRC, 5 juni
- Reformatorisch Dagblad, 5 juni
- Adformatie, 5 juni
- Nu.nl, 5 juni
- Hart van Nederland, 5 juni
- Emerce. 5 juni
- Radar, 5 juni
- Volkskrant, 5 juni
- RTL Boulevard, 5 juni
- NOS, 5 juni
- NPO Nieuwsuur, 5 juni (vanaf 08:30 min.)
- NOS Journaal, 5 juni
- RTL Nieuws, 5 juni (vanaf 00:30 min.)