netwerk van merkleiders

Nederlandse Reclame Code bestaat 60 jaar

nick-fewings-CsN4UU9ai-U-unsplash

De Nederlandse Reclame Code is 60 jaar. Dat is een grote felicitatie waard. bvA is medeoprichter en al 60 jaar actief in het bestuur van de stichting voor zelfregulering voor reclame, samen met VIA Nederland en DDMA. Zelfregulering is een zeer belangrijk thema op onze agenda en relevanter dan ooit.

Door middel van zelfregulering nemen adverteerders de verantwoordelijkheid voor verantwoorde reclame. Zelfregulering biedt vele voordelen ten opzichte van regulering via wetgeving: er kunnen praktische branche specifieke afspraken worden gemaakt, er kan sneller op maatschappelijke ontwikkelingen worden ingespeeld, er is een laagdrempelig klachtenloket en wordt gefinancierd door het bedrijfsleven zelf.

Betrouwbaar en geloofwaardig

Door de samenwerking tussen adverteerders, mediabureaus, mediapartijen en consumentenorganisaties is de reclamecode al 60 jaar een goed werkend systeem dat de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame waarborgt. We hopen op nog veel meer mooie succesvolle jaren van samenwerking.

share