netwerk van merkleiders

Dit zijn de winnaars van de YouTube Works Awards 2024

Headerfoto

Op 18 april zijn de YouTube Works Awards uitgereikt in het Sieraad in Amsterdam. Tijdens dit internationale awardprogramma zijn de meest innovatieve en effectieve campagnes bekroond met een YouTube award in verschillende categorieën. De bvA is trotse partner van de YouTube Works Awards en organiseerde voorafgaand aan de awardshow een side-event voor jonge bvA-talenten. 

De awardshow biedt merken de kans hun prachtige campagnes te delen en maakt daarmee kennis over effectieve online-video toegankelijk voor onze leden. De grote winnaar van de avond was Tempo-Team's Werkplezier. Deze ‘Grand Prix’ werd uitgereikt door juryvoorzitter Henriette van Swinderen, directeur van de bvA. Onze felicitaties aan alle winnaars.

De winnaars  

Creative Excellence 
BERLIN: The tale of interactive storytelling. 
Client: Netflix 
Agency: Dept, Jellyfish 

Masterful Media Planning & Grand Prix
Tempo-Team's Werkplezier: Vreugdevolle carrières creëren 
Client: Tempo-Team  
Agency: Studio M, Wavemaker, GroupM Nexus 

Underdog 
Own the city, not the bike 
Client: Swapfiets 
Agency: Better Call Sol, Co.lab

Changemakers 
Halfbakken IJs tegen Halfbakken beleid 
Client: Unilever 
Agency: GroupM Nexus, Mindshare, Boomerang Agency 

bvA Next meets YouTube Works Awards 

Voorafgaand aan de awards kwamen onze jonge bvA-talenten samen bij het side-event ‘bvA Next meets YouTube Works Awards 2024’ in Hotel not Hotel. Tijdens dit event gingen we dieper in op de strategieën achter verschillende succesvolle campagnes.  

Josine Karsten (YouTube Media & Product Lead Northern Europe bij Google) en Pia Ghosh (Strategy Lead bij Google Creative Works) lichtten een tipje van de sluier op: wat zijn de geheime ingrediënten van prijswinnende campagnes op YouTube? Vervolgens vertelde Ruben Stuurman (managing director bij We Are Era) wat campagnes op YouTube succesvol maakt. Dit deed hij aan de hand van We Are Era's winnende case in de categorie Creative Innovation, een campagne voor de Koninklijke Landmacht. 

Na een gezellig borrel verplaatsten we naar het Sieraad om daar de spetterende awardshow bij te wonen. 

IMG_1614.jpg

Over bvA Next 

bvA Next is opgericht door enthousiaste bvA-leden: een initiatief om jonge marketing- en communicatieprofessionals samen te brengen in een netwerk van ambitieuze toekomstige merkleiders. Wil je meer weten over dit initiatief en een van onze volgende events bijwonen? Stuur dan een mailtje naar info@bva.nl 

share