netwerk van merkleiders

bvA, DDMA en SRC lanceren Nederlandse certificering van influencers

influencer marketing

Vandaag is Certified by Influencerregels.com gelanceerd, het sectorinitiatief van DDMA, bvA en Stichting Reclamecode (SRC) dat als doel heeft om reclame door influencers en creators transparant en vertrouwd te maken.

Met deze certificering laten influencers en creators zien dat ze op een juiste en verantwoorde manier reclame maken. Na het behalen van het certificaat middels een e-learning krijgen de influencers een plek in het openbare register op influencerregels.com. De eerste influencers die zich hebben laten certificeren zijn o.a. Bram Krikke, Eloise van Oranje, Geraldine Kemper, Kaj Gorgels. Inmiddels staat de teller van gecertificeerde influencers al op 114.

Met dank aan verschillende adverteerders
Het initiatief kwam tot stand in samenwerking met influencers, agencies en adverteerders. Coca-Cola Nederland, L’Oréal Group, TUI, Unilever en Heineken Nederland, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé en VTech supporten dit initiatief. Dit betekent dat deze adverteerders de certificering onderdeel laten worden van de contracten die zij afsluiten met influencers. Dat gaat gevolgen hebben voor influencers die de certificering niet doorlopen, zij zullen niet meer voor deze merken kunnen werken.

Lees hier het persbericht

Wil jij ook met je merk supporter worden van dit initiatief en met gecertificeerde influencers werken? Stuur dan een mail naar info@bva.nl. Hieronder kun je de Toolkit voor Adverteerders downloaden.

Download de IM Certificering Toolkit voor Adverteerders

Algemene onepager - IM certifcering in het kort

FAQ's Certified by Influencerregels.com

Communicatiekit Adverteerders (NL)

Communicationskit Advertisers (ENG)

Infodeck Certified by Influencerregels in ppt (NL)

Infodeck Certified by Influencerregels in ppt (ENG)

share