netwerk van merkleiders

Beter inzicht in mediabereik met het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

shutterstock_221328232

NMO_LOGO_2_RGB (002).jpgVandaag is het Nationaal Media Onderzoek NMO van start gegaan. NMO – voorheen TMAM- is het mediaonderzoek dat niet alleen het bereik van kijken, luisteren, lezen en online op innovatieve manier gaat meten maar uiteindelijk ook het crossmediale, netto bereik van al deze media tezamen. Deze bereikcijfers zijn belangrijk want ze leveren de ‘currency’ op basis waarvan je als adverteerder je mediaplanning maakt en met mediapartijen afrekent.

Als bvA zetten we ons namens adverteerders al jaren in voor de totstandkoming van dit crossmediale onderzoek. Het is namelijk belangrijk dat dit onderzoek breed gedragen wordt: door mediapartijen én door adverteerders en (media-)bureaus. Want hierdoor is er nooit discussie of cijfers wel eerlijk en op de juiste manier zijn berekend en hoeven partijen niet zelf de cijfers te meten.

Dat we op termijn nu ook inzicht gaan krijgen in crossmediale bereik is bovendien een enorme verbetering voor merken en adverteerders. Op 15 april organiseert NMO vanaf 13.00 uur  een online informatie event. Kijk hier voor meer informatie en aanmelden

 

 

 

share