netwerk van merkleiders

13 winnaars Effie Awards 2020, Goud voor merkleider ASN en Selmore

BP_PINO_EFFIES_17112020_lowres_00014

Tijdens een unieke virtuele Effie uitreiking met Humberto Tan als presentator werden vandaag de Effie winnaars 2020 bekendgemaakt. Ondanks Covid-19 kon de strijd om deze meest prestigieuze marketing prijs dit jaar toch doorgaan, mede dankzij extra steun van bvA en VEA. Maar ook omdat de sponsoren trouw achter de Effie zijn blijven staan.

In totaal zijn 13 cases in de prijzen gevallen; zeven bronzen, drie zilveren Effies en één gouden Effie. bvA merkleider ASN Bank werd de gelukkige winnaar van de Gouden Effie voor de campagne ‘Goed doen met geld’!
In dit bijzondere jaar heeft de Effie hoofdjury eenmalig de Covid Leffie in het leven geroepen; als beloning voor adverteerders die met lef en snelheid hebben gereageerd op de uitdagingen in de Corona periode.

We feliciteren alle winnende merken, merkleiders en hun bureaus met hun zeer verdiende Effie Awards!

Alle winnaars op een rij:

GOUD:

Campagne: Goed doen met geld
Adverteerder: ASN Bank
Bureau: Selmore Creative Agency

ZILVER:

Campagne: Zeeman Sneaker

Adverteerder: Zeeman
Bureau: Persuade
i.s.m. Ganbaroo PR

Campagne: De oplossing zit aan het uiteinde van je vork
Adverteerder: Stichting Nationale Week Zonder Vlees;
Bureau: Green Food Lab B.V.

Campagne: Vliegen, ik ga het je leren
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam
i.s.m. Initiative Media, Maximum,

BRONS:

Campagne: Albert Heijn. De onvergetelijke kerst van 2019.
Adverteerder: Albert Heijn
Bureau: TBWA\NEBOKO
i.s.m. Dentsu Aegis Network, Boomerang Agency, MPG, \Vidiboko,Holyfools,Kapsalon, Jelier&Schaaf, Captcha,Postoffice

Campagne: Hoe NERF weer tienerharten verovert
Adverteerder: Hasbro Nederland - Nerf
Bureau: Dept
i.s.m. OMD Netherlands, Fantube

Campagne: Winnen in 7 seconden
Adverteerder: Kia Motors Nederland
Bureau: XXS Amsterdam

Campagne: De Bril-instructor
Adverteerder: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Bureau: Roorda Reclamebureau

Campagne: Steenrijk maar geldarm. Van stenen naar saldo met de Overwaarde Hypotheek van ABN AMRO
Adverteerder: ABN AMRO
Bureau: N=5
i.s.m. Mediacom, Storm Digital, De Haaien, Zandbeek

Campagne: Lekker Bezig Maggi!
Adverteerder: Nestlé Nederland BV
Bureau: Universal Media

Campagne: Uit de tuinen van Holland & Barrett; een merk- en productbelofte in één
Adverteerder: Holland & Barrett
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
i.s.m. Match my Brand

COVID-LEFFIE:

Campagne: Kruidvat blijft Kruidvat
Adverteerder: Kruidvat
Bureau: DDB Unlimited
i.s.m. Eigen Fabrikaat

Campagne: Hoe de hele autobranche gemobiliseerd werd voor onze zorghelden
Adverteerder: auto.nl, Louwman Group
Bureau: [M]Media, Wavemaker

De Effies zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt internationaal toegekend voor effectieve communicatie, in meer dan 30 landen. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA, Vereniging van Communicatieadviesbureaus en bvA, netwerk van merkleiders. Deze verenigingen leveren ook de leden van de Effie-jury’s. 

(foto: Bart van der Putten)

 

share