netwerk van merkleiders

bvA publiceert praktische whitepaper en checklist Influencer Marketing

GettyImages-944238166

Linda Hell

‘Starten met Influencer Marketing’ is de titel van de whitepaper van de bvA Taskforce Influencer Marketing, die dinsdag 10 september wordt gepresenteerd tijdens het Influencer Marketing Event in DeFabrique te Utrecht.

De whitepaper is bedoeld als referentie voor marketeers die net begonnen zijn met influencer marketing of die willen toetsen of hun werkwijze in lijn is met de best practices. Je vindt er informatie over de basisbegrippen, de laatste ontwikkelingen en een checklist met punten die helpen bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van een campagne in samenwerking met influencers 

De paper is een eerste productie van de bvA Taskforce Influencer Marketing, die begin dit jaar van start ging. Deze taskforce werd opgericht met als doel bij te dragen aan verdere professionalisering van influencer marketing door het bepalen van succesfactoren op het gebied van meetbaarheid, effectiviteit, transparantie en samenwerking met influencers. 

"Influencer marketing is een goed middel om specifieke, vaak jongere doelgroepen  te bereiken. Vrijwel iedere adverteerder is op zoek naar de juiste wijze om deze marketingtool effectief in te zetten. Binnen de taskforce hebben we nu enorm veel kennis bij elkaar gebracht en het netwerk daaromheen is nog indrukwekkender. Door deze kennis te bundelen, verwachten we in een relatief korte periode best practices voor onze leden te kunnen opstellen en daarmee bij te dragen aan professionalisering van dit instrument.” 

Heleen Crielaard (Rabobank, voorzitter bvA taskforce Influencer Marketing)

De taskforce gaat de komende tijd verder op zoek naar kritische succesfactoren en presenteert haar bevindingen tijdens de bijeenkomst ‘Update Taskforce Influencer Marketing’ op 19 november van 9.00 tot 12.00 uur. Schrijf deze datum dus vast in je agenda. Binnenkort volgt meer informatie. 

Download de bvA whitepaper Influencer Marketing

bvA whitepaper Influencer Marketing

share