netwerk van merkleiders

Retail media - de laatste ontwikkelingen

planet-volumes-zCrCC12odfM-unsplash

Datum en tijd

2024-12-03T09:00:00
2024-12-03T10:00:00



Opname en presentaties beschikbaar

Marlot Smaal -

Marlot Smaal 
Shopper Marketing & eRetail Manager - Heineken

Rik

Rik Mulder
Head of Commerce - Publicis Groupe NL

Nico Rijkhoff

Nico Rijkhoff
bvA-Taskforce Retail Media

Bekijk de opname van het webinar

Slides voor retail media .jpg

Retail media groeit sterk en kan een aantrekkelijk alternatief zijn voor bestaande kanalen. Maar er is nog veel onduidelijk over meetbaarheid, condities en effectiviteit. De bvA-taskforce Retail Media zet zich daarom in voor de totstandkoming van uniforme standaarden en transparantie in retail media.

In dit webinar krijg je alles te horen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van meetbaarheid en effectiviteit. We delen veel voorbeelden en praktische handvatten waarmee je kunt bepalen of en hoe je retail media effectief kunt inzetten voor je merk(en). 

Programma

Rik Mulder is Head of Commerce bij Publicis Groupe in Amsterdam waar hij verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van commerce dienstverlening en producten. Met 15 jaar ervaring aan mediabureauzijde heeft hij een diepgaande expertise opgebouwd in diverse digitale en ecommerce rollen. Retail media is een belangrijk aandachtsgebied binnen Publicis Groupe. Daarnaast is Rik initiatiefnemer van de VIA Nederland Taskforce Retail Media, waarmee hij actief bijdraagt aan de groei en professionalisering van het vakgebied."

Rik zal in zijn presentatie ingaan op de toekomstige ontwikkeling van retail media en wat dit betekent voor merken. Hij bespreekt het verschil tussen commerce media en retail media en benadrukt het belang van een goede strategie rondom inkoop, KPI’s en data. Daarnaast deelt hij ervaringen over de verschillen in aanpak tussen merken en retailers, zoals de complexiteit van partnerships. Tot slot kijkt Rik naar de integratie van retail media in bestaande mediaplanning en de kansen die dit biedt.

 

Marlot Smaal is binnen Heineken Nederland verantwoordelijk voor omnichannel shopper marketing en eRetail. De afgelopen 10 jaar heeft ze binnen Heineken Nederland in verschillende commerciële disciplines gewerkt als trade marketing, marketing, sales, waardoor ze een breed begrip van klant én consument heeft. Retail Media valt als onderwerp sinds halverwege dit jaar onder haar verantwoordelijkheid en samen met haar team bouwt ze aan de optimale werkwijze rondom de inzet van retail mediamiddelen. Vanuit deze hoedanigheid is Marlot lid van de bvA Retail Media taskforce, om samen met andere leveranciers bij te dragen aan de ontwikkelingen rondom dit nieuwe medium type.

Marlot zal in haar presentatie een update geven over de huidige werkwijze rondom retail media en hoe zij bij Heineken voornemens zijn om de samenwerking met hun mediabureau aan te gaan. Daarbij zal ze ook een concrete case delen om inzicht te geven in de aanpak en de resultaten. Zo biedt ze een duidelijk beeld van de plannen en praktische invulling van retail media binnen de organisatie.

Moderatie van het webinar ligt in handen van Nico Rijkhoff, die de bvA-Taskforce Retail Media leidt. In zijn inleiding zal Nico een korte update geven van de ontwikkelingen in retail media, de agenda van de taskforce en de status van standaardisering van metrics, zowel digital als in-store.

Wil je weten hoe retail media iets kan toevoegen aan je mediamix? Zorg dan dat je dit webinar niet mist!

Download de presentaties van het webinar Retail media - de laatste ontwikkelingen

Rik Mulder - Publicis Groupe

Marlot Smaal - Heineken

download