netwerk van merkleiders

Reclame en beeldvorming rond inclusie en racisme

nathan-dumlao-D6IYlT3iTgE-unsplash liggend

Locatie

2020-07-09T15:30:00
2020-07-09T17:00:00

Webinar

Beschikbaar webinar en presentaties

Kijk hier het webinar terug:
intro webinar diversity.jpg

bvA heeft onderzoek gedaan naar het effect dat merkcommunicatie heeft op maatschappelijke beeldvorming in Nederland. De resultaten geven duidelijk aan dat reclame en merk-communicatie door de jaren en generaties heen een grote invloed hebben op wat we in Nederland wel en niet ‘normaal’ vinden. Nederlanders verwachten van reclamemakers dat ze op evenwichtige en realistische wijze de verhoudingen binnen onze samenleving weergeven, maar er is flink verschil tussen de generaties wat dat dan betekent.

Tijdens dit webinar worden de meest relevante resultaten van deze twee onderzoeken gedeeld:

Hoogleraren Cultuurgeschiedenis Prof. dr. Inger Leemans (VU Amsterdam) en Prof. dr. Jan Hein Furnée (Radboud Universiteit Nijmegen) delen wetenschappelijke inzichten over 100 jaar (discussie over) racisme in reclame in Nederland.

Karel Slootman (Managing Partner Motivaction International) deelt de resultaten uit recent onderzoek naar hoe Nederlanders denken over de representatie van niet-witte Nederlanders in reclame.

(Foto credits: Nathan Dumlao - Unsplash)

Download de presentaties van Reclame en beeldvorming rond inclusie en racisme

Presentatie Beeldvormend. Racisme in Nederlandse merkreclames - Inger Leemans en Jan Hein Furnée

Presentatie Merkreclame en beeldvorming - Karel Slootman (Motivaction)

download

download