Reclame en beeldvorming rond inclusie en racisme Locatie Merkkracht 2020-07-09T15:30:00 2020-07-09T17:00:00 Webinar Beschikbaar webinar en presentaties Kijk hier het webinar terug: bvA heeft onderzoek gedaan naar het effect dat merkcommunicatie heeft op maatschappelijke beeldvorming in Nederland. De resultaten geven duidelijk aan dat reclame en merk-communicatie door de jaren en generaties heen een grote invloed hebben op wat we in Nederland wel en niet ‘normaal’ vinden. Nederlanders verwachten van reclamemakers dat ze op evenwichtige en realistische wijze de verhoudingen binnen onze samenleving weergeven, maar er is flink verschil tussen de generaties wat dat dan betekent. Tijdens dit webinar worden de meest relevante resultaten van deze twee onderzoeken gedeeld: Hoogleraren Cultuurgeschiedenis Prof. dr. Inger Leemans (VU Amsterdam) en Prof. dr. Jan Hein Furnée (Radboud Universiteit Nijmegen) delen wetenschappelijke inzichten over 100 jaar (discussie over) racisme in reclame in Nederland. Karel Slootman (Managing Partner Motivaction International) deelt de resultaten uit recent onderzoek naar hoe Nederlanders denken over de representatie van niet-witte Nederlanders in reclame. (Foto credits: Nathan Dumlao - Unsplash) aanmelden