netwerk van merkleiders

Media pitch begeleiding

DSC09310.JPG

Locatie

2019-06-25T09:30:00
2019-06-25T12:00:00

Studio Zoost
Arena Boulevard 83-95
1101 DM Amsterdam

Joris Lak AH

Joris Lak - Albert Heijn

Joost Istha Zigt

Joost Istha - Zigt

Lars Krieg VodafoneZiggo

Lars Krieg - VodafoneZiggo

Steven Driehuis VodafoneZiggo

Steven Driehuis - VodafoneZiggo

To Pitch or not to Pitch?

Het kiezen van de juiste mediabureau-partner is een van de meest cruciale beslissingen die een marketing- en inkoopteam kan nemen. Media-investeringen zijn zo'n krachtige hefboom voor bedrijfsgroei dat het veiligstellen van de juiste voorwaarden en talent met het juiste mediabureau de sleutel is om je merk een echt concurrentievoordeel te geven. Maar met het medialandschap dat voortdurend in ontwikkeling is en bureauwerkzaamheden steeds complexer worden, vraagt ​​het uitvoeren van een mediapitch om een ​​zorgvuldige afweging.

Tijdens de interactieve sessie werden aandachtspunten vanuit zowel adverteerdersperspectief als vanuit bureauzijde belicht.

Sprekers:

Albert Heijn (Joris Lak) vertelde over de ervaringen met de mediapitch workshop van Albert Heijn. De workshop is qua opzet een opvallende/vernieuwende vorm om te pitchen

PMA (Joost Istha) - Welke valkuilen ziet men vanuit bureauperspectief en welke stappen leiden nu tot de meest effectieve samenwerking?

VodafoneZiggo (Lars Krieg / Steven Driehuis) koos dit jaar voor een nieuwe manier van werken. In de nieuwe werkstructuur moeten teams van zowel bureauzijde als VodafoneZiggo geïntegreerd samenwerken. Hoe de oriëntatie verliep hoorde je tijdens de bijeenkomst.

Onderwerpen die aan bod kwamen:

  • Wanneer voor het laatst je bureaurelatie herzien?
  • Wat zijn de verwachtingen/doelstellingen om te pitchen?
  • Structuur, objectiviteit & communicatie tijdens het pitch proces
  • Omgaan met het intensieve en disruptieve karakter voor adverteerders en bureaus
  • Positie van procurement. Prijs gedreven of focus op samenwerking?
  • Het beste talent
  • De ontwikkelingen in het digitale landschap
  • Accountability en transparantie. Worden beloftes nagekomen?

 

 

het programma

  • Inloop

    09:00

    09:30

  • Inhoudelijk programma

    09:30

    11:30

  • Netwerken

    11:30

    12:00

  • Einde

    12:00

    12:00