Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing Datum, tijd en locatie Merkkracht 2024-04-23T15:00:00 2024-04-23T17:00:00 Presentaties beschikbaar Jasper Bronner Data & Research Consultant - bvA en Greensights Richard van SchaikAdvocaat - DLA Piper Tommi PalumboToezichthouder consumentenrecht - ACM Willem van der SchootOprichter - BarnSessions Onder het motto ‘legal meets marketing’ organiseren we als bvA samen met DLA Piper het live-event ‘No washing, no husing’ op dinsdag 23 april bij B. Amsterdam over verantwoorde en effectieve duurzaamheidsreclame. Het wordt een interactieve middag waar zowel het legal- als het marketingperspectief aan bod komen. Consumenten nemen steeds vaker duurzaamheidsaspecten mee in hun aankoopbeslissing. Dat maakt het voor merken nóg belangrijker om overtuigend en goed onderbouwd over hun duurzame voordelen te communiceren. Geen greenhushing dus en marketing juíst inzetten voor positieve gedragsverandering. Maar hoe doe je dit verantwoord en hoe voorkom je greenwashing? Daarvoor biedt dit event je praktische handvatten waar je meteen mee aan de slag kunt. Programma: Richard van Schaik (advocaat DLA Piper) juridisch perspectief: Wat mag er allemaal wél? Tommi Palumbo (toezichthouder Consumentenrecht ACM): Uitdagingen en watch-outs volgens de wettelijk toezichthouder (15 min) Jasper Bronner (bvA, Greensights) en Willem van der Schoot (BarnSessions) laten zien waar de mogelijkheden liggen voor marketeers om duurzame verandering te creëren. Zij zullen bovendien een nieuw bvA initiatief lanceren dat de bvA leden gaat helpen hun merk als katalysator voor Positive Change in te zetten. 1 case uit de praktijk over hoe je succesvol en verantwoord een duurzame campagne ontwikkelt van creatie tot uitvoering. Het event wordt afgesloten met een gezellige netwerkborrel met legal- én marcom-collega’s. Deze middag is met name bedoeld voor marketeers, legal/regulatory experts, corporate communicatie- en sustainability professionals. aanmelden