netwerk van merkleiders

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing

GettyImages-1036148684

Reclame moet herkenbaar en betrouwbaar zijn en dat geldt zeker ook voor influencer marketing. Alleen zo verdien je vertrouwen van je publiek en kan influencer marketing op de lange termijn een waardevol instrument blijven voor merken. bvA vindt dat alle partijen daarvoor verantwoordelijkheid moeten nemen, met adverteerders als merkleiders voorop.

Daarom hebben we meegewerkt aan de vernieuwde reclamecode Social Media & Influencer Marketing en de daarbij behorende campagne: ‘#Ad Herken de reclame op internet’, die op dinsdag 27 augustus officieel van start is gegaan. Lees hier meer over de campagne.

Wij als merkleiders spelen een grote rol bij het behouden van de geloofwaardigheid van influencer marketing door ervoor te zorgen dat influencers open zijn over het feit of ze al dan niet betaald zijn voor het noemen van een merk in bijvoorbeeld een vlog of post. Werk je veel met influencers, dan roepen we je op te zorgen dat betaalde posts herkenbaar zijn en de toolkit met daarin een praktische samenvatting van de regels te delen met je bureaus en influencers. In de toolkit vind je naast de samenvatting nog campagnebeelden in diverse formaten die gebruikt kunnen worden in posts. Wanneer je verder vragen hebt, neem dan vooral contact met ons op via info@bva.nl.

Download de toolkit #Ad campagne

Toolkit #Ad campagne