netwerk van merkleiders

Industry Meetup: Influencer Certificering

andy-quezada-LsCr2EPnFbw-unsplash

Datum en tijd

2024-10-17T09:00:00
2024-10-17T10:30:00



Webinar en presentaties beschikbaar

Martijn de Kemp

Martijn de Kemp
Storyboard Agency en DDMA Commissie Influencer Marketing

Tjomme Dooper

Tjomme Dooper 
Product Owner & Data Analyst - Stichting Reclame Code (SRC)

Lisa van der Heijden Heineken

Lisa van der Heijden
Senior Brand Manager - HEINEKEN 

Bokado - website

Bo Beljaars (Bokado)
Creator 

Kijk het webinar nu terug: 

Dia1.JPG

Influencer marketing is hot en happening en is de laatste jaren ontwikkeld tot een serieus marketinginstrument. Dat is ook waarom we als bvA, DDMA en Stichting Reclame Code (SRC) in april ‘Certified by influencerregels.com’ hebben gelanceerd.

De certificering is nu al een tijdje beschikbaar en steeds meer influencers laten zich certificeren. Hoog tijd voor een update met daarin de huidige status van het initiatief. Wat was ook alweer de aanleiding? Wat voor learnings kunnen we tot nu toe trekken? Wat is de ervaring van adverteerders en gecertificeerde influencers tot nu toe? Tijdens de Digital Industry Meetup op 17 oktober gaan we hierop in.

Programma

We geven een gezamenlijke update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat leren we van de monitoring. Met  bijdragen uit de praktijk van een adverteerder die uitsluitend met gecertificeerde influencers werkt en een gecertificeerde influencer.

Het programma ziet er als volgt uit:

  • Moderator Martijn de Kemp (Storyboard Agency en DDMA Commissie Influencer Marketing) geeft een update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat zijn de next steps.
  • Tjomme Dooper, Product Owner & Data Analyst bij Stichting Reclame Code (SRC) zal meer vertellen over de monitoring die verbonden is aan de certificering. Hoe vis je de reclame uit bergen social content? Voor het certificaatprogramma van influencerregels.nl bekijkt SRC regelmatig posts van gecertificeerde influencers, maar het gaat om duizenden uitingen per dag. Hoe werkt dat? Waar letten ze op en hoe voorzien hun experts gecertificeerde influencers van advies? Influencer Monitor vormt de ruggengraat van dit werk.
  • Lisa van der Heijden, Senior Brand Manager bij Heineken, gaat aan de hand van hun zomercampagne in op de cruciale rol die influencers daarin vervuld hebben. Daarbij gaat ze uitgebreid in op hun ervaringen met het uitsluitend werken met gecertificeerde influencers.
  • Creator Bo Beljaars (Bokado) deelt haar ervaring als gecertificeerde influencer. Een unieke kans om uit de eerste hand te horen wat het voor haar betekent om met deze certificering te werken.
  • Q&A

Kortom, een relevant en inspirerend programma voor alle partijen die al met de certificering werken of dat van plan zijn te doen. 

Download de presentatie van de Industry Meetup: Influencer Certificering

Tjomme Dooper - Stichting Reclame Code (SRC)

Lisa van der Heijden - Heineken

Martijn de Kemp - Storyboard Agency en DDMA

Q&A Industry Meetup