Gepubliceerd op: 30 mei 2023

Effie Awards introduceert Maatschappelijke Plus

  • Effie Awards
  • Effectiviteit
  • Strategy & branding

Tijdens het uitverkochte EffieFest op 23 mei maakte bvA samen met, medeorganisator van de Effie Awards, VIA bekend een extra ‘Maatschappelijke Plus’ aan de Effie Awards toe te voegen. Een nieuwe expertjury, onder leiding van Tim Claassen (Havas Lemz), gaat cases beoordelen op hun maatschappelijke impact. Inzenders die voor deze ‘Plus’ boven op de bronzen, zilveren of gouden Effie in aanmerking willen komen, moeten zij daarvoor aanvullende vragen beantwoorden.

Sessieseffie 2029

Door het toevoegen van de Maatschappelijke Plus wil de organisatie laten zien hoe merken positief kunnen bijdragen aan de duurzame en sociale ontwikkelingen waar de maatschappij om vraagt.

Aanvulling op alle zeven categorieën

De organisatie benadrukt dat de Maatschappelijke Plus geen extra categorie is, maar een aanvulling binnen alle zeven categorieën van dé vakprijs voor de meest effectieve marketing- en communicatiecases van Nederland. Cases die een bronzen, zilveren of gouden Effie winnen, kunnen daarnaast vanaf 2023 een eervolle vermelding krijgen voor hun maatschappelijke impact. Een extra jury onder leiding van Tim Claassen gaat maatschappelijke bijdrage van cases beoordelen en belonen.

Succesvolle editie EffieFest

EffieFest, een voortzetting van EffieCampus, vond plaats in het inspirerende en creatieve LAB111. De aanwezigen kregen  deze middag alles over de ‘Effie Way of Working’ te horen in verschillende presentaties van Effie-winnaars in 2022, Ebba Hoogenraad en Otto van der Harst gaven inzicht in de nieuwe regelgeving voor duurzaamheidsclaims en Effie hoofdjurylid, Hans Middelhoek, deelde tijdens de laatste break out-ronde zijn inzichten over trends in effectiviteit. Na afloop was er een gezellige borrel waar iedereen met een drankje ervaringen kon uitwisselen.

Bekijk hier alle foto’s. En nu: op naar de Effie Awards – bedenk alvast welke van jouw merkcases bewezen effectief zijn zodat je een kans maakt op het winnen van deze ‘prijs der prijzen’!

Wil jij weten hoe jij als merkleider een impactvolle marketingcampagne kunt opzetten? Meld je dan aan voor onze Merkleiders-deepdive met SIRE - ‘Je merk in het maatschappelijke umfeld’

Meer nieuws

Bekijk alles