Heb jij een merkuitdaging rondom duurzaamheid waar je al een tijdje tegenaan hikt? Dan is dit hét moment om er iets mee te doen. In november organiseert Behaven (gedragswetenschappelijk adviesbureau voor duurzame en gezonde gedragsverandering) de EDHEC Sustainable Behaviour Hackathon waar 120 senior studenten van de EDHEC Business School zich een week lang vastbijten in échte sustainability-cases van échte merken. En jouw case kan daar tussen zitten.

Waarom meedoen?
Met een beperkte tijdsinvestering profiteer je van frisse perspectieven en direct toepasbare oplossingen. Aan het eind van de week presenteren studententeams hun ideeën, specifiek toegespitst op jouw merk. Een mooi voorbeeld: Philips (Versuni) nam vorig jaar een studentenconcept op in hun webshop voor refurbished producten.
Wat zoeken ze?
Merken (lokaal of internationaal) met een échte sustainability-uitdaging. Denk aan:
- Hoe promoot je een nieuwe duurzame propositie?
- Hoe stimuleer je duurzaam gedrag binnen een bepaalde productcategorie?
- Hoe verleid je klanten om bewuster te kiezen?
Ter inspiratie: eerdere cases kwamen van Danone, Nespresso en Philips. Dit jaar is bvA-lid The Social Hub al aan boord met een fantastische briefing.
Wat verwachten ze van jou?
Van 24 t/m 27 november aanwezigheid op de volgende momenten:
- Maandag 24 november – briefing (2 uur)
- Dinsdag of woensdag – Q&A met studenten (1 uur)
- Donderdag 27 november – presentaties + bezoek ontvangen (totaal 3 uur)
Locatie is het Aristo Meeting Center, pal naast station Sloterdijk. Makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer of de auto.
Geïnteresseerd?
Klinkt dit interessant voor jouw merk? Stuur dan een e-mail naar fred@behaven.com.