netwerk van merkleiders

YouTube Works Awards: dit zijn de winnaars

1g2_1.1.3

Op 11 mei deelde YouTube voor de derde keer de prijzen uit voor de meest innovatieve en effectieve campagnes op YouTube. Dit jaar vond het event plaats in het Nxt Museum. Een divers en mooi programma waarop de 5 winnaars bekend werden gemaakt. Wij hebben ze hier voor je op een rijtje gezet.

Action Driver

De eerste categorie van de avond was ‘Action Driver’: de campagne die het beste demonstreert hoe YouTube gebruikt is om consumenten in real life actie te laten ondernemen. De prijs ging naar Rituals met de campagne 'Join us in turning Black Friday green'.

Creative Innovation

De award in de categorie ‘Creative Innovation’ ging naar Govert Sweep, Koninkijke Landmacht Nederland en We Are Era voor de videoserie: Govert in het Leger. Zij gingen naar huis met de prijs voor de beste creatieve campagne met impact voor het merk.

Big Screen, Big Results

In de categorie Big Screen, Big Results sleepten Bol.com, Reverze Films en Team5pm deze prijs binnen met het a-typische reviewformat 'Sterren Review'. Deze categorie is bedoeld voor succesvolle en creatieve video’s die gedeeld zijn op YouTube om een nieuwe doelgroep te bereiken en campagneresultaten te behalen.

Changemakers én Grand Prix

De video die zich op YouTube het beste heeft gecommitteerd aan diversiteit, inclusiviteit, duurzaamheid, klimaatverandering of een ander maatschappelijk onderwerp gaat naar haar met een award in de categorie ‘Changemaker’. In deze categorie mag Marktplaats zich terechte winnaar noemen met hun campagne ‘Van speelgoed naar speelbeter’.  De jury was zo enthousiast over deze campagne dat zij zich ook winnaar van de Grand Prix-prijs mochten noemen.

Marktplaats gaf onlangs een presentatie tijdens het webinar ‘Er was eens… Storytelling & positive change over deze prijswinnende campagne. Bekijk deze hier terug!

 

share