netwerk van merkleiders

Werkgroep Privacy

De Werkgroep Privacy is een industiebrede samenwerking van bvA, IAB VIA en DLA Piper met als doelstelling: bijdragen aan een voor de Nederlandse digitale reclame-industrie werkbare, duurzame en duidelijke invulling en toepassing van de privacy wetgeving, die gericht is op het normaliseren van gericht adverteren, innovatie stimuleert en internationaal level playing field mogelijk maakt.

De werkgroep wil een representatief en zichtbaar platform van de Nederlandse digitale reclame industrie zijn dat industry stakeholders, overheid en politiek adviseert over de naleving en totstandkoming van privacywetgeving. Daartoe ontwikkelt de werkgroep activiteiten op het gebied van advies/opiniering, voorlichting, belangenbehartiging richting politiek, onderzoek, industrie zelfregulering en standaardisering.

werkgroep privacy 2021.jpg

Deelnemers (v.l.n.r)

Bovenste rij:   Onderste rij:  
Machiel Bolhuis voorzitter, bvA, Eneco Hannah de Jong Talpa
Tim Geenen VIA, LiveRamp Lennard Meulens Unilever
Richard van Schaik DLA Piper Henrike Moessner eBay
Martijn Eindhoven LiveRamp Linda Hell bvA
Stefan Havik VIA, DPG Media    


Naast de werkgroep is de bvA Klankbord Groep adverteerders actief betrokken bij de activiteiten van de Werkgroep. Hier wordt de agenda van de Werkgroep besproken en getoetst vanuit het belang en perspectief van adverteerders. De groep bestaat uit privacy-experts van bvA leden McDonald’s, Postcodeloterij, Nestlé, Unilever en Dela en wordt net als de Werkgroep geleid door Machiel Bolhuis (bvA bestuur/Eneco).

Heb je vragen over de Werkgroep/Adverteerders Klankbordgroep of interesse in deelname? Neem dan contact op met linda.hell@bva.nl.