Gepubliceerd op: 19 april 2023

bvA groeit verder in 2022: meer leden en meer deelnemers aan activiteiten!

  • bvA Algemeen

Op 19 april vond de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van bvA plaats en we delen graag de belangrijkste uitkomsten met je. Het afgelopen jaar zagen we het ledenaantal sterk groeien: maar liefst 14 nieuwe organisaties sloten zich aan bij ons netwerk van merkleiders.

Broeikas stockfoto

Tijdens de Algemene Ledenvergadering blikten we terug op het afgelopen kalenderjaar waarover je alles kunt lezen in het Jaarverslag 2022.

Resultaten en vooruitblik

“In 2022 kregen we het predicaat ‘Koninklijk’ uitgereikt door de Commissaris van de Koning, Arthur van Dijk, als waardering voor meer dan 100 jaar maatschappelijke bijdrage. Een aanmoediging om met nóg meer positieve energie de belangen van merken en merkleiders te vertegenwoordigen op een zichtbare en relevante manier. En we zijn trots op de toenemende betrokkenheid van onze leden en de sterke ledengroei. Het belang en de voordelen van bvA worden steeds meer herkend door adverteerders.”

Aldus bvA-voorzitter Erik van Engelen, die ook vooruitblikte: “Er wordt steeds meer verwacht van merken en tegelijk krijgen ze vaker kritiek. In onze visie kunnen merken juist belangrijk bijdragen aan veranderingen van gedrag en beeldvorming ten behoeve van milieu, klimaat en maatschappij. In toenemende mate ondersteunen we onze leden daarbij met kennis en praktische tools. Daarnaast zoeken we proactief de publiciteit op voor deze positieve rol van merken en gaan we in gesprek met overheden en brancheorganisaties om positieve ontwikkelingen te stimuleren.”

Het ledenbestand werd in 2022 uitgebreid met 14 nieuwe merken: a.s.r., de Bijenkorf, Cloetta, Enrico | Roots in Good Food, Exact, GranFood B.V., HARIBO, Hogeschool van Amsterdam, Karma Kebab, MediaMarkt, Signature Foods, Riedel, Upstairs Traprenovatie en Westland. Het ledenaantal staat daarmee per 1 januari 2023 op 135. En ook dit jaar zet de groeitrend zich voort met tot en met april al 9 nieuwe leden.

Herbenoeming bestuursleden

Tijdens de Algemene Ledenvergadering gingen de aanwezige bvA-leden unaniem en enthousiast akkoord met de herbenoeming voor een nieuwe periode van 3 jaar van voorzitter Erik van Engelen en bestuursleden Arno de Jong Aart Jan van Triest en Theo van Uffelen. We zijn heel blij dat deze topmarketeers zich met hun kennis en ervaring de komende drie jaar blijven inzetten voor bvA en de belangen van ons als adverteerders. 

De samenstelling van het bvA-Bestuur blijft daardoor als volgt:

  • Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur Wildlands Adventure Zoo
  • Nicole Freid, vice-voorzitter en penningmeester, Directeur Marketing & Innovatie HAK
  • Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
  • Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
  • Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
  • Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B.V.
  • Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship and Lead Inclusion & Diversity Philips
  • Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer ANWB (tot 1 april 2023)
  • Richard van Schaik, Partner en specialist Privacy en Media/Entertainment bij DLA Piper

Onder leiding van dit gedreven bestuur gaan we ons als bvA ook in 2023 weer inzetten voor de belangen van merkleiders, onafhankelijke kennis voor jou en je collega’s toegankelijk maken en ons netwerk verder versterken.

Meer nieuws

Bekijk alles