Gepubliceerd op: 7 oktober 2025

Alle consumenten bereiken met nieuwe Toolbox van bvA Taskforce DEI

Vandaag lanceren we, op Diversity Day, de Toolbox voor complete, impactvolle én effectieve marketing die ontwikkeld is door haar Taskforce DEI. Voor veel merken is het steeds lastiger om álle consumenten in hun doelgroep effectief te bereiken op een manier die inclusief is en recht doet aan de diversiteit binnen die doelgroep.

Pagina 11

Zij streven naar echte verbinding met hun volledige doelgroep en zoeken daarbij praktische handvatten om diversiteit en inclusie structureel te verankeren in hun marketingbeleid. Want pas wanneer je álle mensen bereikt die voor jouw merk relevant zijn – en hen ook echt weet aan te spreken – wordt marketing effectief.  De toolbox biedt marketeers inspiratie, inzichten en concrete tools om representativiteit een vast onderdeel te maken van hun aanpak, en zo zowel commercieel als creatief meer impact te maken.

De publicatie is het resultaat van samenwerking binnen de bvA Taskforce DEI, met vertegenwoordigers van onder meer Rabobank, DPC Rijksoverheid, TUI, Unilever, VodafoneZiggo, ASN Bank en Primark. Volgens de taskforce zien steeds meer marketeers het belang van representativiteit, maar missen ze praktische handvatten om dit toe te passen in het hele proces – van onderzoek tot briefing en van strategie tot media- en creatiekeuzes. De toolbox biedt daarom formats, checklists en voorbeelden waarmee zij direct aan de slag kunnen.

Zo helpt bvA marketeers om hun merk sterker, relevanter en effectiever te maken – voor iedereen.

Effectieve merken spiegelen de samenleving waarin ze bestaan

“Als merken willen groeien, moeten ze relevant zijn voor de samenleving waarin ze bestaan,” zegt Henriette van Swinderen, directeur van bvA. “Diversiteit en inclusie zijn geen thema’s naast marketing, maar voorwaarden voor effectiviteit. Met deze toolbox geven we marketeers praktische middelen om hun merk écht voor iedereen relevant te maken – en zo tegelijkertijd meer commerciële én maatschappelijke impact te realiseren.”

De Toolbox voor complete, impactvolle én effectieve marketing is vanaf vandaag te downloaden.  

Download

Meer weten?

Wil je meer weten over de Toolbox voor complete. impactvolle en effectieve marketing en/of de bvA Taskforce DEI? Neem dan contact op met Henriette van Swinderen.

Meer nieuws

Bekijk alles