Gids Effectiviteit
in marketingcommunicatie

bvA lanceert samen met VIA Nederland de Gids Effectiviteit in marketingcommunicatie. Doel van de gids om marketing meetbaar bij te laten dragen aan groei en waarde.

Marketing staat onder druk. Terwijl budgetten en verwachtingen stijgen, wordt het steeds moeilijker om de waarde van marketinginvesteringen overtuigend aan te tonen. Data zijn er genoeg, maar hoe vertaal je die naar strategische keuzes? Hoe zorg je ervoor dat creativiteit en commercie elkaar versterken in plaats van tegenwerken? De uitdaging ligt niet in het gebrek aan informatie of tools, maar in het maken van de juiste verbindingen. Tussen businessdoelen en marketingactiviteiten. Tussen kortetermijnresultaten en langetermijnmerkbouw. Tussen strategie en uitvoering.

Deze gids biedt een praktisch kader om die verbindingen te maken. Centraal staat het Effectiveness Framework. Dit model helpt om strategische bedrijfsdoelen door te vertalen naar concrete marketing , communicatie-, media- en creatiedoelen. Het biedt houvast aan professionals die structureel willen werken aan effectiviteit. Daarnaast bevat deze gids een vierstappenplan, praktische checklists en uitgangspunten voor het inrichten van een meetbare en gedragen marketingaanpak binnen organisaties.

Het doel? Marketing die meetbaar bijdraagt aan groei en waarde. Voor organisaties die willen investeren in effectiviteit, niet alleen in activiteit.

Downloads

Cover Gids Effectiviteit In Marketingcommunicatie

Meer weten?

Wil je meer weten over de Gids Effectiviteit in Marketingcommunicatie? Neem dan contact op met Jasper Bronner.