Van scrollen naar sale – boost je conversie met shoppable content

Vrouw maakt beautyvideo met make-up en statiefcamera, kledingrekken op de achtergrond
Social commerce maakt van social media niet alleen een brandingtool, maar ook een direct verkoopkanaal. Want op platforms als Instagram en straks ook TikTok wordt de hele klantreis – van inspiratie tot aankoop – steeds vaker binnen één omgeving afgerond. Dat gebeurt dankzij ‘shoppable content’: posts, video’s of stories waarbij je producten direct kunt aanklikken en kopen.

In dit webinar ontdek je hoe je shoppable content effectief inzet voor meer impact, conversie en klantgerichtheid.

Programma

Social commerce staat volop in de spotlights, maar waar begin je als merk en hoe zorg je dat het echt voor je werkt? Het antwoord zit in het grondig kennen van je doelgroep en snappen waar zij zich online bewegen. Succes begint bij het spotten van die momenten waarop jouw merk vanzelfsprekend kan aansluiten, testen en leren voordat je verder opschaalt.

Jolien Wind (Team5pm) geeft tijdens het webinar antwoord op deze vragen. Ze laat zien hoe je met data het juiste startpunt bepaalt en stap voor stap een social commerce strategie opbouwt die écht werkt voor jouw merk en doelen. Aan de hand van voorbeelden van onder andere Tefal Aerosteam en fonQ laat ze zien hoe je met slimme touchpoints, authentieke content en continue optimalisatie je doelgroep moeiteloos van inspiratie naar actie beweegt – allemaal binnen één scroll.

Sprekers

portret Jolien Wind

Jolien Wind

team5pm
Marketing Lead

Aankomende evenementen

Bekijk alles