Ronde Tafel bvA en NCV - Skincare-reclame op de socials

Moeder en dochter brengen make-up aan – illustratie van hoe jonge kinderen in aanraking komen met beauty en skincare
De mogelijkheden voor skin care-reclame veranderen razendsnel – vooral op social media. Influencers, nieuwe platformdynamieken en generatieve AI bieden enorme kansen, maar brengen ook grote verantwoordelijkheden met zich mee voor merken, vooral richting jongeren.

Dermatologen waarschuwen in de media dat steeds vaker jonge kinderen huidproblemen ontwikkelen, door het gebruik van skincareproducten die eigenlijk niet bedoeld zijn voor hun jonge huid. Social media en influencers spelen hierbij een rol door producten en routines aan te prijzen die niet altijd geschikt of nodig zijn voor deze doelgroep.

Om de uitdagingen voor skin care-reclame op social media te bespreken, organiseren we op 10 december een Ronde Tafel-discussie.

Over het programma

Tijdens deze Ronde Tafel bespreken we de dilemma’s en mogelijke oplossingsrichtingen, met het oog op het creëren van een consument- en brandsafe social medialandschap voor skin care-producten. We brengen perspectieven samen van merken, retailers, platforms, influencers en zelfregulering (SRC).

Praktische informatie

Datum: Woensdag 10 december
Tijd: 10.00 – 12.00 uur
Locatie: L’Oréal, Hoofddorp

Deze bijeenkomst is op uitnodiging. Is dit onderwerp relevant voor jou en wil erbij zijn? Stuur dan een mail naar Suzanne ten Haaf via info@bva.nl

Aankomende evenementen

Bekijk alles