Medialandschap 2026 – 3 ontwikkelingen met impact op je mediaplannen

Medialandschap 2026
De wereld van media verandert razendsnel en een aantal van die ontwikkelingen hebben fundamentele gevolgen. We nemen in dit webinar 3 ontwikkelingen onder de loep die relevant zijn voor je mediastrategie en -plannen in 2026 (en beyond!).

Wat kun je verwachten?

 

NMO’s nieuwe crossmedia-aanpak

Met de versnippering van mediakanalen, wordt het steeds belangrijker om te weten wat het crossmediale bereik is over de platforms heen. We gaan in op de kansen en mogelijkheden van het in 2026 te lanceren Crossmedia onderzoek van NMO. Wat betekent dat voor je mediastrategie en -planning en welke efficiënties zijn er te behalen? In dit webinar krijg je een uitgebreide vooruitblik op de toekomstige NMO-datasets.

Netherlands & Europe First mediaplan?

In een tijd waarin ‘America First’ de toon zet, is het tijd om de mogelijke alternatieven voor de Amerikaanse platforms te onderzoeken. Wat zijn de voordelen van het inzetten op Nederlandse publishers en Europese AdTech aanbieders? Wat betekent dit voor je merk, voor brand safety en voor het behoud van sterke lokale media?

Retail Media – op naar een volwassen alternatief

Wat staat ons te wachten in 2026 voor Retail Media? Ontdek wat volgens de bvA-Taskforce de belangrijkste inzichten, trends en mogelijkheden voor het komende jaar gaan zijn. Van standaardisatie van metrics tot effectieve formats en datatoegang: je krijgt alle nodige inzichten om je voor te bereiden op de volgende fase van retail media.

Een niet te missen kans om je mediavisie aan te scherpen en je strategie toekomstbestendig te maken. Ben je marketing-, (social-)media manager of gewoon benieuwd hoe je het maximale uit je media-investeringen kunt halen? Meld je vandaag nog aan!

Aankomende evenementen

Bekijk alles