Medialandschap 2026 – 3 ontwikkelingen met impact op je mediaplannen

Vrouw staat op grasveld met pastelgroen, pastelpaars en pastelroze deur

Downloads

De wereld van media verandert razendsnel en een aantal van die ontwikkelingen hebben fundamentele gevolgen. We nemen in dit webinar 3 ontwikkelingen onder de loep die relevant zijn voor je mediastrategie en -plannen in 2026 (en beyond!).

Wat kun je verwachten?

 

NMO’s nieuwe crossmedia-aanpak

Met de versnippering van mediakanalen, wordt het steeds belangrijker om te weten wat het crossmediale bereik is over de platforms heen. Jikke Romijn-Woldringh gaat in op de kansen en mogelijkheden van het in 2026 te lanceren Crossmedia onderzoek van NMO. Wat betekent dat voor je mediastrategie en -planning en welke efficiënties zijn er te behalen? In dit webinar krijg je een uitgebreide vooruitblik op de toekomstige NMO-datasets.

Netherlands & Europe First mediaplan?

In een tijd waarin ‘America First’ de toon zet, is het tijd om de mogelijke alternatieven voor de Amerikaanse platforms te onderzoeken. Menno van der Steen vertelt alles over wat de voordelen zijn van het inzetten op Nederlandse publishers en Europese AdTech aanbieders. En wat dit betekent voor je merk, voor brand safety en voor het behoud van sterke lokale media.

Retail Media – op naar een volwassen alternatief

Retail media groeit snel – maar is het écht volwassen?

Steeds meer merken investeren erin, toch remmen fragmentatie, beperkte data en het ontbreken van standaarden de ontwikkeling. Hoe haal je ondanks die obstakels tóch maximaal resultaat uit retail media?

Tijdens een panel van de bvA Taskforce Retail Media delen Anna Westerink, Marije den Breeijen en Bob Postma met Nico Rijkhoff in het webinar Medialandschap 2026 op 9 september hun aanpak: van scherpe doelstellingen tot slim gebruik van retailerdata – mét concrete learnings die direct toepasbaar zijn.

Een niet te missen kans om je mediavisie aan te scherpen en je strategie toekomstbestendig te maken. Ben je marketing-, (social-)media manager of gewoon benieuwd hoe je het maximale uit je media-investeringen kunt halen? Meld je vandaag nog aan!

Sprekers

Portret Jikke Romijn-Woldringh

Jikke Romijn-Woldringh

PMA / Jikke Romijn Consultancy
Eigenaar

Portret Menno Van Der Steen

Menno van der Steen

SilverLabs
Data Driven Decision Making - Founder

portret Nico Rijkhoff

Nico Rijkhoff


Strategy Director, Lead bvA Taskforce Retail Media

Anna Westerink

Anna Westerink

Unilever
Retail Media Lead

Marije Den Breejen

Marije den Breejen

Nestlé
Corporate Mediamanager

Bob Postma

Bob Postma

Coca-cola
Director Media & Connections

Aankomende evenementen

Bekijk alles