Industry Meetup: Influencer Certificering

Webinar Influencer Certificering

Downloads

Influencer marketing is hot en happening en is de laatste jaren ontwikkeld tot een serieus marketinginstrument. Dat is ook waarom we als bvA, DDMA en Stichting Reclame Code (SRC) in april ‘Certified by influencerregels.com’ hebben gelanceerd.

De certificering is nu al een tijdje beschikbaar en steeds meer influencers laten zich certificeren. Hoog tijd voor een update met daarin de huidige status van het initiatief. Wat was ook alweer de aanleiding? Wat voor learnings kunnen we tot nu toe trekken? Wat is de ervaring van adverteerders en gecertificeerde influencers tot nu toe? Tijdens de Digital Industry Meetup op 17 oktober gaan we hierop in.

Programma

We geven een gezamenlijke update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat leren we van de monitoring. Met  bijdragen uit de praktijk van een adverteerder die uitsluitend met gecertificeerde influencers werkt en een gecertificeerde influencer.

Het programma ziet er als volgt uit:

  • Moderator Martijn de Kemp (Storyboard Agency en DDMA Commissie Influencer Marketing) geeft een update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat zijn de next steps.
  • Tjomme Dooper, Product Owner & Data Analyst bij Stichting Reclame Code (SRC) zal meer vertellen over de monitoring die verbonden is aan de certificering. Hoe vis je de reclame uit bergen social content? Voor het certificaatprogramma van influencerregels.nl bekijkt SRC regelmatig posts van gecertificeerde influencers, maar het gaat om duizenden uitingen per dag. Hoe werkt dat? Waar letten ze op en hoe voorzien hun experts gecertificeerde influencers van advies? Influencer Monitor vormt de ruggengraat van dit werk.
  • Lisa van der Heijden, Senior Brand Manager bij Heineken, gaat aan de hand van hun zomercampagne in op de cruciale rol die influencers daarin vervuld hebben. Daarbij gaat ze uitgebreid in op hun ervaringen met het uitsluitend werken met gecertificeerde influencers.
  • Creator Bo Beljaars (Bokado) deelt haar ervaring als gecertificeerde influencer. Een unieke kans om uit de eerste hand te horen wat het voor haar betekent om met deze certificering te werken.
  • Q&A

Kortom, een relevant en inspirerend programma voor alle partijen die al met de certificering werken of dat van plan zijn te doen. 

Sprekers

Martijn De Kemp

Martijn de Kemp

Storyboard Agency
Founder

Lisa Van Der Heijden

Lisa van der Heijden

Heineken
Senior Brand Manager

Tjomme Dooper

Tjomme Dooper

Stichting Reclame Code (SRC)
Product Owner & Data Analyst

Bo Beljaars

Bo Beljaars

Bokado
Creator & Founder

Aankomende evenementen

Bekijk alles