Deze inspirerende boeken wil je deze zomer lezen
Natuurlijk kun je kiezen voor luchtige kost op het strand, want de zomer is er ook om op krachten te komen. Mocht je daarentegen met nét wat meer inspiratie en ideeën terug willen komen van vakantie, dan kunnen we deze boeken van harte aanbevelen.
Fred Kolsteeg: Dutch Ad Men
Fred Kolsteeg biedt een diepgaand inzicht in de geschiedenis en ontwikkeling van de Nederlandse reclame-industrie, vanaf de vroege twintigste eeuw tot heden. Het boek belicht de invloedrijke figuren en baanbrekende campagnes die de sector hebben gevormd, en onderzoekt hoe de reclamewereld reageerde op maatschappelijke veranderingen en technologische innovaties. Door interviews en anekdotes schetst het een levendig beeld van de creativiteit en uitdagingen binnen de Nederlandse reclamewereld.
Waarom raden we dit boek aan? Het biedt een boeiende en uitgebreide blik op de evolutie en impact van de Nederlandse reclame-industrie en is rijk aan historische context en persoonlijke verhalen.
Wilbert Schreurs en Doortje Smithuijsen: Wat mocht, wat mag, what's next
Een fascinerende blik op de evolutie van de Nederlandse reclameregels en -ethiek, van de naoorlogse periode tot nu. Het verscheen in het kader van 60 jaar Stichting Reclame Code. Het boek analyseert hoe maatschappelijke en technologische veranderingen de reclameregels hebben beïnvloed en hoe adverteerders zich aan deze nieuwe realiteiten hebben aangepast. Door middel van historische casestudies en vooruitzichten schetsen de auteurs een dynamisch beeld van de voortdurende interactie tussen reclame, regelgeving en maatschappij.
Waarom raden we dit boek aan? Het onderzoekt op een boeiende en inzichtelijke manier de evolutie van reclameregels en ethiek in Nederland en laat zien hoe deze veranderingen onze moderne reclamepraktijken hebben gevormd.
Frans de Groot: Bitsing
Frans de Groot introduceert in dit boek zijn methode om bedrijven te helpen hun doelen te bereiken door middel van zeven wetenschappelijk onderbouwde stappen. Het boek biedt praktische richtlijnen en concrete voorbeelden om de Bitsing-methode effectief toe te passen in zowel kleine als grote organisaties. Door zijn toegankelijke stijl en duidelijke uitleg maakt De Groot complexe bedrijfsstrategieën begrijpelijk en toepasbaar voor iedereen.
Waarom raden we dit boek aan? Bitsing is een wetenschappelijk onderbouwde, praktische methode waarmee merken op een gestructureerde en effectieve manier hun doelen kunnen bereiken. Frans de Groot vertelde er alles over in het bvA-webinar Let it grow! Groeistrategieën voor A-merken, dat je hier kunt terugkijken.
Jenni Romaniuk: Better Brand Health
Dit boek biedt een diepgaande analyse van merkgezondheid en hoe merken kunnen groeien. Het benadrukt het belang van mentale en fysieke beschikbaarheid, ondersteund door praktische adviezen en empirische gegevens. Romaniuk presenteert strategieën om merkprestaties te verbeteren door middel van voortdurende monitoring en het toepassen van bewezen marketingprincipes.
Waarom raden we dit boek aan? Het biedt praktische en daadwerkelijk onderbouwde strategieën om je merk te laten groeien.