netwerk van merkleiders

Duurzame marketing in actie

niyas-khan-_MhmVVwTyjY-unsplash

Datum en tijd

2024-11-07T16:00:00
2024-11-07T17:00:00

Opname en presentaties online

Ed Stibbe -

Ed Stibbe
Adviseur, auteur en ondernemer -
Ed Stibbe & Company

dr. Ronald Voorn

dr. Ronald Voorn
Assistant Professor, consumer psychology -
Universiteit Twente

Marjolijn Meynen

Marjolijn Meynen
Founder & Owner - Progrespire /
Commercieel Directeur - Partou

Kijk het webinar terug:

Slides voor opnames 2.jpg

Effectieve marketing is per definitie duurzame marketing: gericht op succes op korte én lange termijn. Maar bij marketing die duurzaam gedrag wil aanjagen komt meer kijken: een goed begrip van de maatschappelijke context en van de barrières die dit gedrag in de weg staan. Benieuwd naar de kracht van deze vorm van marketing? Dit inspirerende webinar onthult de geheimen achter succesvolle strategieën en geeft concrete handvatten.

Programma

Dat doen we aan de hand van drie onderwerpen:

Wetenschappelijke inzichten: dr. Ronald Voorn (Assistant Professor, consumer psychology - Universiteit Twente) laat in zijn presentatie zien dat authentieke duurzaamheidscommunicatie geen trucje of een marketingtool is, maar een fundamentele verandering in hoe merken opereren en communiceren. Het gaat erom dat je echt de verandering wordt die je in de wereld wilt zien, en dat je daar op een eerlijke en inspirerende manier over communiceert met alle stakeholders. Aan de hand van recente inzichten uit de wetenschap legt hij uit hoe dit werkt.

Best practices: Ed Stibbe (Ed Stibbe & Company) en Marjolijn Meynen (Progrespire & Partou) zijn auteurs van het net verschenen boek ‘Duurzame Verleiding’ over succesfactoren voor merken met duurzame(re) proposities. In dit webinar laten zij zien welke inzichten over duurzaamheid er leven bij verschillende doelgroepen en hoe merken daar effectief op in kunnen spelen. Wat maakt dat consumenten wél de stap willen maken naar andere producten en gedrag? Ed en Marjolijn laten dat zien aan de hand van veel inspirerende voorbeelden.

bvA’s impact: ontdek onze eigen initiatieven voor positieve verandering waarvan jij als bvA-lid gebruik kunt maken.

Download de presentatie van het webinar Duurzame marketing in actie

dr. Ronald Voorn - Universiteit Twente

Ed Stibbe & Marjolijn Meynen

download

download