netwerk van merkleiders

Communiceren over duurzaamheid – wat mag en kan?

karsten-wurth-UbGYPMbMYP8-unsplash

Locatie

2023-03-09T15:30:00
2023-03-09T17:00:00

Webinar

Presentatie en video beschikbaar

Fiona Vening

Fiona Vening

Ebba Hoogenraad

Ebba Hoogenraad

Bekijk hier het webinar terug:

plaatje webinar duurzaamheidsreclame.jpg

Veel merken willen bijdragen aan een meer duurzame wereld en daarover communiceren naar hun doelgroepen. Maar er is veel onduidelijkheid over de regels, omdat naast de Reclame Code ook de ACM hier een leidraad voor heeft. In dit webinar gaan we in op de afspraken die zijn gemaakt in de nieuwe Duurzaamheidsreclame Code (update van Milieureclame Code) en hoe die in lijn zijn met de eisen die de ACM stelt. Zodat je met meer zekerheid kunt uitdragen wat de positieve bijdrage van jouw merk is.

Programma

Fiona Vening van Stichting Reclamecode (SRC) vertelt over het hoe en waarom van de opvolger van de Milieureclame Code: de nieuwe Code voor Duurzaamheidsreclame. Deze code is sinds 1 februari van dit jaar van kracht.

Reclamerecht advocaat Ebba Hoogenraad van Hoogenraad & Haak praat je bij over de do’s en don’ts aan de hand van recente klachten over duurzaamheidsreclame bij de Reclame Code Commissie (RCC) en het onderzoek van de ACM.

Je kunt hieronder de presentaties downloaden.

Download de presentaties van bvA-webinar Communiceren over duurzaamheid - wat kan en mag?

Presentatie Ebba Hoogenraad

Presentatie Fiona Vening

download

download