netwerk van merkleiders

Bereik vergroten met Diversiteit & Inclusie

mesut-cicen-uR7UCXvx9RA-unsplash

Datum en tijd

2023-09-19T15:30:00
2023-09-19T17:00:00

Webinar

Webinar beschikbaar

Awure Abena Simpe Cosmopolitan

Awura Abena Simpe

Johan van Mol No-Kno

Johan van Mol

Haas de Groot Lezen en Schrijven

Haas de Groot

Bekijk het webinar terug: 

Slide2.jpg

De creatieve uitvoering van reclame is de laatste jaren al meer divers en inclusief, maar bereik en relevantie vergroten voor bepaalde diverse doelgroepen blijft een uitdaging. In dit webinar bieden we je praktische handvatten om D&I te integreren in je briefing en mediaplanning. En geven we insights om digitale communicatie toegankelijk te maken voor mensen met een functiebeperking.

Sprekers: 

Awura Abena Simpe 

Awura Abena Simpe is managing editor bij Cosmopolitan. Ook adviseert zij diverse merken als Triodos, Deloitte en Kruidvat over Diversiteit en Inclusie. Aan de hand van haar persoonlijke verhaal en mooie voorbeelden vertelt zij waarom D&I als de nieuwe norm urgent én noodzakelijk is voor het succes van je totale marketinginspanningen; van marktonderzoek tot creatie en mediaplanning. Met aandacht voor blinde vlekken, de uitdaging van draagvlak vinden en tips voor wat je nu al zelf kunt doen. 

Johan van Mol 

Johan van Mol, voorheen Chief Strategy Officer Benelux bij Wunderman Thompson, is oprichter van No-Kno. Dit platform biedt een op data en AI gebaseerde oplossing die bedrijven helpt om de mate van diversiteit en inclusie in hun marketing- en arbeidsmarktcampagnes te toetsen aan de realiteit van de samenleving. Aan de hand van verschillende analyses van een grote hoeveelheid campagnebeelden op digitale platforms, toont Johan aan dat de representatie in creatie vaak niet overeenkomt met het profiel van de bereikte doelgroepen. Hij laat zien hoe meerderheidsdenken daarbij in de weg kan zitten en geeft praktische tips om hierin bij te sturen. 

Haas de Groot 

Haas de Groot is Senior Adviseur laaggeletterdheid bij Stichting Lezen en Schrijven die zich inzet voor de maar liefst 2,5 miljoen laaggeletterde Nederlanders van 16 jaar en ouder. Aan de hand van verschillende voorbeelden geeft zij tips hoe je tekst in print en online toegankelijker kunt maken voor deze grote groep laaggeletterde mensen. Zo draag je niet alleen bij aan een inclusievere samenleving maar landt je marketing- en communicatie ook beter bij deze grote groep mensen. 

Awura Abena Simpe: D&I moet ‘work in progress’ zijn 

Awura is een van de sprekers tijdens het D&I-webinar. Een inspirerende vrouw met een persoonlijk verhaal dat vanaf het eerste woord raakt. Wij stelden haar voorafgaand aan het webinar enkele vragen over het veelbesproken onderwerp D&I. Lees hier het gehele interview.  

Aanmelden

Wil je weten hoe je met D&I in marketing je bereik kunt vergroten en ben je op zoek naar concrete voorbeelden en adviezen? Meld je dan nu aan voor dit webinar.

Je kunt aanmelden voor deze sessie door op de knop "aanmelden" te klikken. Is deze knop niet zichtbaar, dan ben je waarschijnlijk niet ingelogd op onze website. Lukt het na inloggen nog niet om in te schrijven of heb je geen inloggegevens, neem dan contact met ons op via info@bva.nl.

Download de presentaties van bvA-webinar bereik vergroten met Diversiteit & Inclusie

download

Presentatie Awura Abena Simpe

Presentatie Johan van Mol - No-Kno

Presentatie Haas de Groot - Stichting Lezen en Schrijven