Nieuwste BVA whitepaper


Whitepaper Influencer Marketing

Adverteerders werken steeds vaker samen met content creators of influencers om hun merk(en) op een speelse manier bij een specifieke groep onder de aandacht te brengen. Zo staan gamers, reisfanaten of foodies vaak meer open voor de aanprijzingen van een peer of rolmodel op social media platforms dan voor een meer traditionele reclameboodschap.

Influencer marketing is volop in ontwikkeling. Naast het inzetten van beroemdheden wordt steeds vaker gewerkt met zogenaamde ‘micro-influencers’ om niches te bereiken. Ook verschuift campagne-matig gebruik van influencers steeds meer naar het strategisch opbouwen van relaties.

In deze whitepaper brengen we je op de hoogte van de laatste inzichten op het gebied van influencer marketing. Eerst wordt uitgelegd wat influencer marketing is en welke soorten influencers er zijn. Dan wordt een stappenplan uitgezet voor het uitvoeren van een influencer campagne met tips en praktijkvoorbeelden. Ook reclame in samenwerking met influencers moet herkenbaar zijn en mag niet misleiden. Daarom sluit de whitepaper af met een overzicht van de geldende regels uit de Nederlandse Reclamecode en specifiek de Reclamecode Social Media.

Als BVA lid kun je de whitepaper hier downloaden.