Social Media

Code Social Media Marketing in het kort

Misleiden mag niet en reclame moet herkenbaar zijn. Die principes voor verantwoord adverteren gelden onverminderd voor reclame via social media. Door het bijzondere en diverse karakter van social media, waarbij iedere consument ook tegelijk een medium is, is het soms niet overal even helder of er reclame wordt gemaakt en wie de afzender is van de reclame. De Reclamecode Social Media (RSM) biedt hierin een leidraad die disclosure en transparantie bewerkstelligt. Deze bijzondere code maakt sinds januari 2014 deel uit van de Nederlandse Reclamecode en is daarmee algemeen bindend voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Omdat regulering op het gebied van social media een relatief nieuw terrein is, wordt deze code op basis van voortschrijdend inzicht op termijn aan een evaluatie onderworpen.

Bekijk hier de Reclamecode Social Media.

 

BVA bijeenkomst Content Creators en Adverteerders 06 dec. 2016

Influencer marketing is niet meer weg te denken uit de hedendaagse adverteerderspraktijk. Wie transparant is over de commerciële insteek van de samenwerking, het regelveld in acht neemt en de content creators goed aanstuurt, heeft een mooi middel in handen om zijn product op een speelse manier onder de aandacht te brengen. Dat was de kernboodschap van de BVA bijeenkomst Content Creators en Adverteerders, die plaatsvond op 6 december jl bij Aegon in Den Haag.

Hieronder vind je de presentaties van die middag en het verslag:

Verslag bijeenkomst Content Creators en Adverteerders 06 dec. 2016
Presentatie 1 - Bram Koster, Marketingfacts
Presentatie 2 - Bart de Bruin, Divimove
Presentatie 3 - Richard van Schaik, DLA Piper
Presentatie 4 - Peter de Wolf, STIVA
Presentatie 5 - Wouter Geels, ING