netwerk van merkleiders

FAQ D&I Monitor

all in monitor


Hoe worden de gegevens gebruikt?

De gegevens zullen worden gebruikt om ons inzicht te geven in de mate van diversiteit in de hele marketing- en communicatie-industrie en om te meten hoe inclusief verschillende werkplekken zijn. De resultaten zullen de basis vormen voor actieplannen op mondiaal en lokaal niveau. We plannen om elke 18 maanden de voortgang in de tijd te meten. Alle reacties zijn anoniem en geen enkele reactie is herleidbaar tot een individueel persoon.

Wanneer worden de gegevens gepubliceerd en hoe bent u van plan deze te publiceren?
De resultaten van de peiling zullen in oktober 2021 wereldwijd worden vrijgegeven in een verslag en een persbericht

Welke garanties kunt u geven dat de gegevens volledig vertrouwelijk zijn?
We gebruiken een extern bedrijf, Kantar, om de gegevens te verzamelen en te verwerken. Kantar is een toonaangevend onderzoeksbureau . Ze verwerken gevoelige gegevens voor al hun klanten en houden zich aan alle betreffende gegevensbeschermingsvereisten, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de EU. Gegevens zullen alleen in geaggregeerd formaat worden gedeeld met WFA en deelnemende nationale verenigingen. We zullen vertrouwelijkheid in alle gevallen bewaken.

Welke toegang tot de gegevens krijgen  de bedrijven die deelnemen?
We kunnen alleen rapporteren op individuele lid-organisaties wanneer de steekproefomvang een overeengekomen niveau in de  markt overschrijdt (voorbeeld: als je 50 reacties van WPP in je markt hebt, dan kan de lokale dochteronderneming van WPP een rapport krijgen). Reacties worden alleen op macroniveau gerapporteerd om identificatie van respondenten te voorkomen. Bedrijven en verenigingen krijgen geen datadumps, omdat dit ertoe kan leiden dat individuen geïdentificeerd worden.

De gegevens zijn gevoelig en persoonlijk. Welke stappen heeft u gezet  om te voorkomen dat de persoonlijke informatie van een persoon wordt onthuld?
Gegevens worden niet op individueel niveau geanalyseerd. Alle analyses zullen op macroniveau plaatsvinden. We verzamelen niet de namen van personen die reageren op de peiling.

Hoe kunnen we meedoen aan de peiling?
We zullen de link op de dag van de peiling, 1 juli,  delen met alle contactpersonen bij de deelnemende organisaties en hen aanmoedigen om deze te delen met al hun collega’s. De link zal na 1 juli nog een week open zijn.

Wat houdt de peiling in?
De peiling is opgesplitst in secties. De eerste over hoe de respondent zichzelf identificeert en de tweede over diens ervaring op de werkplek. Over alle relevante,  aspecten worden vragen positie en salaris.

Hoe werkt dit met bestaande enquêtes over diversiteit en inclusie?
We zijn ons ervan bewust dat er enquêtemoeheid is. Desalniettemin is het onze overtuiging dat er nooit een belangrijker moment is geweest om D&I te meten in onze industrie, gezien de mate waarin de ongelijkheden door de pandemie zijn verergerd. Deze peiling is bedoeld als aanvulling op bestaand onderzoek. We hebben een wereldwijde baseline nodig, geverifieerd door een onafhankelijke derde partij (Kantar) die een streep in het zand trekt en identificeert waar we nu staan. zodat we een actieplan kunnen ontwikkelen dat de hele industrie vooruit kan helpen. We weten dat veel individuele bedrijven hun eigen onderzoek doen, en dat is prima.  Maar de toegevoegde waarde van dit initiatief is dat het door een onafhankelijke derde partij wordt uitgevoerd op wereldwijd/macro-niveau.

Zijn er plannen om de peiling te herhalen, en zo ja, wanneer?
We zijn van plan de peiling over 18 maanden opnieuw te houden om de voortgang te meten.

Wie financiert de peiling?
De peiling wordt gefinancierd door WFA en is een co-branded initiatief met deelnemende nationale adverteerdersverenigingen, zoals bvA en daarnaast onderzoekspartners Campaign en Kantar.

Heb je verder nog vragen? Neem dan contact met ons op via info@bva.nl