netwerk van merkleiders

bvA en VIA lanceren Privacy & AdTech gids voor marketeers

GDPR

Praktisch hulpmiddel bij het goed naleven van de privacywetgeving

Een praktische gids die marketeers middenin al het privacy-tumult rondom online reclame helpt bij naleving van de geldende wetgeving. Dat is de insteek van de ‘Privacy & AdTech gids voor marketeers’ die we als bvA en VIA op 15 februari jl. hebben gelanceerd tijdens ons gezamenlijke webinar ‘Cookieless voorbereiden’.

Op basis van onderzoek en vragen van de leden van beide verenigingen bleek dat er nog steeds veel vragen bij marketeers en bureaus leven over de toepassing van de AVG, ook al is deze al vier jaar van kracht. Deze gids is dan ook bedoeld om de broodnodige duidelijkheid te scheppen en praktische ondersteuning te geven.

Zeven focuspunten voor naleving privacywetgeving
De gids kwam tot stand vanuit de industriebrede bvA VIA Werkgroep Privacy. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft gids aan welke wet- en regelgeving je als adverteerder moet voldoen om de privacy van je gebruikers goed te beschermen. Van juridische kaders tot praktische tips. Met uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van nu nog veel gebruikte third-party cookies en alternatieve ‘cookieless’-oplossingen.

Omdat de inhoud door de voortdurende veranderingen in techniek en wetgeving snel kan verouderen, is deze gids een levend document dat geregeld zal wordt geactualiseerd.

Klik op onderstaande afbeelding om de gids als bvA lid te downloaden.

Privacy & AdTech gids.jpg

 

share