netwerk van merkleiders

Update reclameregels voedingsmiddelen 2019

foto

Locatie

2019-06-06T15:00:00
2019-06-06T17:30:00

Miele Experience Center
De Limiet 2
4131 NR Vianen

Eunice Koekkoek

Eunice Koekkoek - McDonald's

Esther Rozendaal

Esther Rozendaal - Radboud Universiteit

Ebba Hoogenraad

Ebba Hoogenraad - Hoogenraad & Haak Advocaten

Welke regels gaan op voor voedingsmiddelenreclame en waar moet je extra op letten in relatie tot kinderen? Hoe zit het met sportsponsoring? Wat is er nieuwe bij kinderidolen op verpakkingen? En wat moet je weten over social media reclame? Al deze vragen werden beantwoord op de Update Voedingsmiddelenreclame 2019 die bvA en FNLI gezamenlijk organiseerden op 6 juni bij in het Miele Experience Center te Vianen.

Op deze bijeenkomst werd je onder meer bijgepraat over de aanscherping inzake kinderidolen op verpakkingen, de extra politieke druk op sportsponsoring en de recente update van de Reclamecode Social Media. Met bijdragen uit de digitale marketing praktijk door Eunice Koekkoek (McDonald’s), de nieuwste wetenschappelijke inzichten over reclame in relatie tot kinderen door Esther Rozendaal (Radboud Universiteit en auteur van De Jonge Consument). Tot slot werden recente social media en influencer marketing cases besproken door reclamerecht advocaat Ebba Hoogeraad.

Het verslag van de bijeenkomst is hier te lezen.