Consequenties GDPR voor Marketing Insights


Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe EU privacy wet, de GDPR, in werking. Wat veel juristen zich te weinig realiseren, is dat er in de GDPR een heel duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen marketing en privacy en onderzoek en privacy. Daar waar voor marketing activiteiten in veel gevallen het toestemmingscriterium noodzakelijk is, kan dat voor het doen uitvoeren van (markt)onderzoek in heel veel gevallen achterwege blijven, indien men zich conformeert aan de voor statistisch onderzoek geldende integriteitscode, voorheen de MOA gedragscode.

 

 

Op 20 maart 2018 organiseert BVA in samenwerking met de MOA een bijeenkomst over de GDPR en de consequenties daarvan voor marketeers, onderzoekers/insights professionals.

Behalve de GDPR zal ook de Integriteitscode aan bod komen die de onderzoekers/insightsprofessionals de noodzakelijke ruimte geeft om hun onderzoek werk naar behoren te kunnen doen.

Datum en tijdstip:
2018-03-20T15:30:00 2018-03-20T17:00:00
Locatie:
BVA bond van adverteerders
Adres:
Hogehilweg 10
1101 CC AMSTERDAM
Nederland
Aanmeldperiode:
2017-11-28T12:00:00 2018-03-20T12:00:00

* Je kunt aanmelden voor deze bijeenkomst door op de knop "inschrijven" hierboven te klikken. Is deze knop niet zichtbaar, dan ben je mogelijk niet ingelogd op onze website. Lukt het na inloggen nog niet om in te schrijven of heb je geen inloggegevens, neem dan graag contact met ons op via info@bva.nl.