Consequenties GDPR voor Marketing Insights


Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe EU privacy wet, de GDPR, in werking. Deze wet heeft grote gevolgen voor de marketingactiviteiten van organisaties. Maar geldt dit ook voor (markt)onderzoek? Wat mag en kan je wel of niet onderzoeken? Op 20 maart 2018 organiseerde BVA in samenwerking met de MOA een bijeenkomst over de GDPR en de consequenties daarvan voor marketeers, onderzoekers/insights professionals.

De GDPR maakt een heel duidelijk onderscheid tussen marketing en privacy en onderzoek en privacy. Daar waar voor marketingactiviteiten in veel gevallen het toestemmingscriterium noodzakelijk is, kan dat voor het doen uitvoeren van (markt)onderzoek in heel veel gevallen achterwege blijven, indien men zich conformeert aan de voor statistisch onderzoek geldende integriteitscode, voorheen de MOA gedragscode.

Alexander Singewald van Singewald Consultants Group kwam in samenspraak met Wim van Slooten (directeur MOA) tekst en uitleg geven over de verschillen tussen de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de GDPR en de consequenties daarvan voor marktonderzoek. Behalve de GDPR kwam ook de Integriteitscode die de onderzoekers/insightsprofessionals de noodzakelijke ruimte geeft om hun onderzoek werk naar behoren te kunnen doen aan bod.

 

Datum en tijdstip:
2018-03-20T15:30:00 2018-03-20T17:00:00
Locatie:
BVA bond van adverteerders
Adres:
Hogehilweg 10
1101 CC AMSTERDAM
Nederland
Aanmeldperiode:
2017-11-28T12:00:00 2018-03-20T12:00:00

* Je kunt aanmelden voor deze bijeenkomst door op de knop "inschrijven" hierboven te klikken. Is deze knop niet zichtbaar, dan ben je mogelijk niet ingelogd op onze website. Lukt het na inloggen nog niet om in te schrijven of heb je geen inloggegevens, neem dan graag contact met ons op via info@bva.nl.