FNLI BVA bijeenkomst: update reclameregels voedingsmiddelen 2018


Welke regels zijn er voor voedingsmiddelenreclame en waar moet je extra op letten in relatie tot kinderen? Welke media verdienen daarbij extra zorg en wat verandert er in de code inzake kinderidolen op verpakkingen? En hoe gaan voedingsmiddelenadverteerders om met social media? Die vragen kwamen aan de orde tijdens de Update reclameregels voor voedingsmiddelen, die FNLI en BVA gezamenlijk organiseerden op donderdagmiddag 5 juli in het Miele Experience Center te Vianen.

shutterstock_403246060

Presentatie FNLI
Presentatie Panteia
Presentatie SRC
Presentatie Vrienden van AH


Programma

14.00 uur: Inloop

14.30 – 14.40 uur: Welkom door Therese Noorlander, Coca-Cola Nederland en BVA bestuur

14.40 – 15.10 uur: Publiek-politieke ontwikkelingen en wijziging RvV idolen op verpakkingen (Christine Grit, FNLI)

15.10 – 15.45 uur: Learnings VWS monitor van Panteia: welke punten verdienen extra attentie? (Henri Faun, Panteia)

15.45 uur: Pauze

16.00 – 16.25 uur: Update Reclamecode Social Media over recente ontwikkelingen en uitspraken (Fiona Vening, Stichting Reclamecode (SRC)

16.25 – 16.55 uur: Inspiratie: influencer marketing Vrienden van AH (Niels Langereis, Wavemaker)

16.55 - 17.00 uur: Slotwoord (Marian Geluk, directeur FNLI)

17.00 uur: Start borrel

Datum en tijdstip:
2018-07-05T14:30:00 2018-07-05T17:00:00
Locatie:
Miele Experience Center
Adres:
De Limiet 2
4131 NR Vianen
Aanmeldperiode:
2018-05-24T08:00:00 2018-07-05T14:00:00

* Je kunt aanmelden voor deze bijeenkomst door op de knop "inschrijven" hierboven te klikken. Is deze knop niet zichtbaar, dan ben je mogelijk niet ingelogd op onze website. Lukt het na inloggen nog niet om in te schrijven of heb je geen inloggegevens, neem dan graag contact met ons op via info@bva.nl.