FNLI BVA bijeenkomst: update reclameregels voedingsmiddelen 2018


Het echte verhaal over naleving en de nieuwe regels

Welke regels zijn er voor voedingsmiddelenreclame en waar moet je op letten in relatie tot kinderen? Welke media verdienen daarbij extra zorg en wat verandert er in de code inzake kinderidolen op verpakkingen? Die vragen komen aan de orde tijdens de update reclameregels voor voedingsmiddelen, die FNLI en BVA gezamenlijk organiseren op donderdagmiddag 5 juli in het midden van het land (locatie wordt nog bekend gemaakt).

shutterstock_403246060

Deze middag brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen inzake de regels uit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen in relatie tot kinderen t/m 12 jaar en de naleving hiervan.

Onder meer over de restrictie in de code voor het gebruik van kinderidolen op verpakkingen. Ook aan bod komt de recent verschenen monitor ‘Voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen’ die Panteia uitvoerde in opdracht van het ministerie van VWS. De specifieke aandachtpunten uit de monitor worden gedeeld en besproken.

Een adverteerder zal ervaringen delen omtrent hun marketingbeleid in relatie tot kinderen. Verder is er aandacht voor reclameregels op social media platforms met informatie over de actualisering van de Reclamecode Social Media en enkele praktijkcases.

De bijeenkomst duurt van 14:30 tot 17:00 uur (met borrel na afloop). Meer informatie over het programma volgt nog. Je kunt je hier vast aanmelden. Wanneer je zelf niet aanwezig kunt zijn, dan kun je natuurlijk altijd een collega afvaardigen.

Datum en tijdstip:
2018-07-05T14:30:00 2018-07-05T17:00:00
Locatie:
wordt nog bekend gemaakt
Adres:


Aanmeldperiode:
2018-05-24T08:00:00 2018-07-05T14:00:00

* Je kunt aanmelden voor deze bijeenkomst door op de knop "inschrijven" hierboven te klikken. Is deze knop niet zichtbaar, dan ben je mogelijk niet ingelogd op onze website. Lukt het na inloggen nog niet om in te schrijven of heb je geen inloggegevens, neem dan graag contact met ons op via info@bva.nl.